سرویس ایکس باکس گیم پس چیست | game pass چیست

سرویس ایکس باکس گیم پس چیست | game pass چیست

توسعه دنیای بازی در سال های اخیر باعث شده تا بزرگترین شرکت های دنیا با ارائه ایده های جدید به رقابت با یکدیگر بپردازند. یکی از این ایده ها که اخیراً سر و صدای زیادی به پا کرده است، سرویس انحصاری مایکروسافت، Xbox Game Pass است. اگر صنعت بازی را دنبال می کنید، حتما نام این سرویس را شنیده اید. همانطور که می دانید Gimps یک پلتفرم مقرون به صرفه است که با پرداخت مبلغی ناچیز امکان دسترسی به طیف وسیعی از بازی های معمولی را فراهم می کند.

بازی در سرویس Game Pass

همانطور که گفتیم Game Pass حدود 450 عنوان کوچک و بزرگ دارد که از این تعداد حدود 100 عنوان AAA و سطح بالا هستند. تمام بازی های انحصاری مایکروسافت مانند سری Forza Horizon، سری Halo، سری Gears و غیره. در این سرویس حضور دارند. همچنین سری بازی هایی مانند Hitman، Battlefield، Mortal Kombat، Need for Speed، Microsoft Flight Simulator و غیره نیز وجود دارد. وجود سرویس EA Play باعث شده تا تعداد عناوین این سرویس بیشتر از همیشه باشد.

همچنین خرید شرکت های بزرگ بازی توسط مایکروسافت این نوید را می دهد که نام های ارائه شده توسط این شرکت ها نیز در این سرویس قرار گیرد. نکته شگفت انگیز GamePass این است که می توانید از این سرویس بر روی رایانه شخصی و کنسول خود استفاده کنید، در واقع با خرید اشتراک می توانید از این سرویس در 2 دستگاه استفاده کنید.

Xbox Game Pass به شما این امکان را می دهد تا بازی های کنسولی را روی گوشی خود انجام دهید و با خرید آن می توانید به راحتی تمامی بازی های کنسول را در گوشی خود به صورت سرویس ابری تماشا کنید. برای مشاهده لیست بازی های موجود در Game Pass به سایت زیر مراجعه کنید.

انواع Game Pass معرفی شده توسط مایکروسافت

در حال حاضر مایکروسافت سرویس Game Pass را به 3 دسته تقسیم کرده است و هر کاربر با توجه به نیاز خود می تواند یکی را انتخاب کند. این 3 دسته عبارتند از Game Pass برای کنسول، Game Pass برای PC و در نهایت Game Pass Ultimate. هر یک از این سرویس ها ویژگی های منحصر به فرد خود را به کاربران ارائه می دهند و برای پلتفرم های مختلف طراحی شده اند. در ادامه نگاهی به هر یک از این پروفایل ها و ویژگی های آنها خواهیم داشت.

استریم بازی کنسولی

اشتراک اصلی Game Pass برای کنسول ها Game Pass for Console نامیده می شود و فقط این ویژگی های سرویس را برای کنسول های مایکروسافت به ارمغان می آورد. این اشتراک با قیمت 10 دلار در ماه در دسترس است و می‌توان آن را در Xbox One یا Xbox Series S خریداری کرد. به جای استفاده از EA Play و داشتن بازی‌های کمی کمتر، از X Game Pass برای کنسول استفاده کنید.

به عنوان مثال سری بازی های Battlefield، FIFA، Need for Speed ​​و غیره تولید شده توسط شرکت EA در این سرویس وجود ندارد. Xbox Live Gold نیز در این سرویس وجود ندارد و برای لذت بردن از بازی های آنلاین باید آن را جداگانه خریداری کنید. البته بازی های انحصاری مایکروسافت در روز انتشار روی این گیم پاس قرار می گیرند و هر ماه بازی های جدیدی به آن اضافه می شود. تخفیف و پیشنهاد ویژه برای خرید بازی و DLC نیز به دارندگان این سرویس ارائه می شود.

Game Pass برای کامپیوتر

سرویس بعدی Game Pass برای رایانه شخصی است و همانطور که از نامش پیداست برای گیمرهای رایانه ای در نظر گرفته شده است. این سرویس برای ویندوز 10 و ویندوز 11 در دسترس است و روی کنسول ها کار نمی کند. هزینه آن 10 دلار در ماه به عنوان Premium Pass برای کنسول است. با استفاده از این سرویس می توانید صدها بازی را روی کامپیوتر یا لپ تاپ خود داشته باشید و از تجربه بازی لذت ببرید.

GamePass PC بر خلاف نسخه کنسولی از سرویس EA Play استفاده می کند و عناوین انحصاری این شرکت روی آن عرضه خواهد شد. این سرویس شامل Xbox Live Gold نخواهد شد. برای تجربه بازی های آنلاین در رایانه خود به این سرویس نیاز ندارید. در این سرویس بازی های انحصاری مایکروسافت هر ماه اضافه خواهند شد. برای خرید بازی و DLC تخفیف و پیشنهاد ویژه برای شما ارسال می کنیم و هر ماه بازی های جدید اضافه می شود.

بازی Pass Ultimate

کامل ترین نسخه Game Pass Game Pass Ultimate نام دارد و می توان آن را مناسب ترین گزینه برای انتخاب دانست. می‌توانید Game Pass Ultimate را با قیمت 15 دلار در ماه خریداری کنید و آن را روی رایانه شخصی، لپ‌تاپ، ایکس‌باکس وان یا ایکس‌باکس سری ایکس بازی کنید. از s استفاده کنید بله، مانند سایر نسخه‌ها، این کارت بازی را می‌توان در حداکثر 2 دستگاه استفاده کرد.

Game Pass Ultimate Live Gold و EA Play را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد حدود 450 بازی را دانلود کنید. این سرویس همچنین بازی های ابری را در اندروید و iOS ارائه می دهد. در واقع، Game Pass 2 تمام ویژگی‌های کنسول و رایانه شخصی را ارائه می‌کند، به علاوه خدمات ابری و طلای زنده را برای تشکیل یک کنسول بازی اضافه می‌کند. با استفاده از این سرویس می توانید DLC های خاص و پاداش های مختلف در بازی های خاص دریافت کنید. به طور کلی، Game Pass Ultimate اقتصادی ترین و بهترین گزینه برای گیمرهای کنسول مایکروسافت یا رایانه های شخصی است.

سایر پاس های بازی در بازار ایران

سه سرویس ارائه شده در بالا خدمات رسمی Game Pass ارائه شده توسط مایکروسافت بودند و بسته به پلتفرمی که در آن بازی می کنید می توانید به هر یک از آنها دسترسی داشته باشید. اما در حین جستجوی بازار ایران ممکن است با اصطلاحات مختلفی برخورد کنید که با این سه سرویس مطابقت نداشته باشد. در ادامه به این خدمات خواهیم پرداخت.

بازی شاتل اتوبوس

برخی از فروشندگان Game Pass را به نام Game Pass Mobile می فروشند و ادعا می کنند که با استفاده از این سرویس می توانید از بازی های Xbox بر روی دستگاه تلفن همراه لذت ببرید. Game Pass Mobile در واقع Game Pass Ultimate است که از خدمات ابری پشتیبانی می کند و می توانید از طریق فضای ابری و سرورهای مایکروسافت بازی های مختلفی را روی گوشی یا تبلت خود تجربه کنید.

پاس بازی یک دلاری

برای تشویق کاربران بیشتر به استفاده از سرویس اشتراک خود، مایکروسافت به شما اجازه می دهد برای اولین خرید این اشتراک فقط 1 دلار بپردازید و از ماه های بعدی 10 یا 15 دلار بپردازید. به عبارت دیگر شما می توانید برای اولین بار Game Pass را تنها با یک دلار در حساب خود فعال کنید. این ویژگی تنها یک بار در هر حساب در دسترس خواهد بود و پس از آن باید قیمت اصلی را پرداخت کنید.

به همین دلیل، فروشندگان Gamepass با ایجاد حساب های متعدد، گزینه های مالی بیشتری را به کاربران ارائه کرده اند. برای استفاده از Game Pass $1، باید هر ماه یک حساب جدید به کنسول اضافه کنید. طبق بررسی انجام شده، استفاده از چندین اکانت کارت بازی یک دلاری مشکلی برای کنسول ایجاد نمی کند، اما با توجه به سیاست سختگیرانه مایکروسافت و سابقه طولانی مدت این شرکت در ممنوعیت یا بلاک کردن کنسول، توصیه می شود این کار را با Aja انجام دهید. . آن را برای مدت طولانی انجام دهید

انواع بازی ها با توجه به توانایی

در حین آماده شدن برای Gamepass، قطعا با مسائلی مانند حجم کامل Gamepass، حجم محلی و حجم غیر محلی مواجه خواهید شد. بنابراین این سوال پیش می آید که تفاوت این 3 مهارت چیست و چرا تفاوت قیمتی بین آنها وجود دارد؟ همانطور که توضیح دادیم هر اکانت Game Pass برای 2 دستگاه قابل استفاده است و این دلیل اصلی وجود قابلیت اکانت Game Pass است. این اکانت ها قیمت بسیار مقرون به صرفه ای دارند، به همین دلیل فالوورهای آن ها در بازار بسیار زیاد هستند. در ادامه به بررسی هر یک از این قابلیت ها می پردازیم.

ظرفیت خانه

هر حساب مایکروسافت در واقع بر روی پلتفرم به عنوان دستگاه اصلی شما قرار می گیرد و سپس می توانید با استفاده از ویژگی Games از آن در دستگاه دیگری استفاده کنید. بنابراین فروشندگان صورتحساب را 2 نفره می فروشند تا قیمت نهایی ارزانتر باشد. این فرآیند به هیچ وجه غیرقانونی نیست، اما در انتخاب آن باید به تاریخ انقضای فروشگاه توجه کنید. حساب خانگی شما در واقع حساب اصلی Game Pass شما است و وقتی از آن استفاده می کنید، مالک آن محسوب می شوید.

ظرفیت های یو هام

دسترسی غیر خانگی هیچ تفاوتی با حساب خانگی ندارد و ایمن سازی آن به معنای استفاده از GameSharing برای استفاده از Game Pass است. در این حالت شخص دیگری یک حساب خانگی دارد و شما از آن به عنوان کاربر ثانویه استفاده می کنید. به همین دلیل هزینه حساب غیر داخلی بسیار پایین است. استفاده از دسترسی غیر خانگی غیرقانونی نیست، اما اگر آن را از شخصی که به آن اعتماد دارید دریافت نکنید، تغییر رمز عبور می تواند به راحتی شما را از حساب خود خارج کند.

ظرفیت کامل

Game Pass Full Capacity همانطور که از نامش پیداست نسخه کامل است و در صورت خرید به کل اکانت دسترسی خواهید داشت. اگر این نسخه را دارید، می توانید رمز عبور، آدرس ایمیل و اطلاعات حساب کاربری Game Pass خود را وارد کنید. می توانید حساب غیر خانگی خود را به شخص دیگری انتقال دهید یا از آن در سیستم دیگری استفاده کنید. در برخی موارد، فروشندگان Game Pass عملکرد کامل حساب شخصی شما را فعال می کنند.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی ویژگی های Game Pass و انواع آن پرداخته ایم تا با این سرویس مایکروسافت بیشتر آشنا شوید. بدون شک Game Pass انقلابی در دنیای بازی است و آینده این صنعت را تحت تاثیر قرار خواهد داد. این سرویس طیف گسترده ای از بازی ها را با قیمت پایین به شما ارائه می دهد تا کاربران بتوانند عناوینی را تجربه کنند که معمولاً با استفاده از Game Pass خریداری نمی کنند.

به دلیل این مشکل، شرکت های رقیب مانند سونی به فکر ارائه روش های مشابه برای رقابت دیر یا زود با مایکروسافت هستند. به نظر شما آینده Game Pass در بازار جهانی چیست؟ آیا تا به حال از این سرویس استفاده کرده اید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما و سایر کاربران مجله تکنوسان در میان بگذارید.

 

منبع: شهر سخت افزار مجله فناوری

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : امین پارسیان
تاریخ : چهار شنبه 19 مرداد 1401
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: